Za kulisami Laboratorium Zabawy Fisher-Price

25 04 2022

Co dzieje się w Laboratorium Zabawy nie zostaje w Laboratorium Zabawy! Za kulisami, w niezwykłej przestrzeni badawczej Laboratorium Zabawy – czyli ogromny domek na drzewie i okulary śledzące wzrok.

Kiedy w 1930 roku Herman Fisher rozpoczął tworzenie zabawek, wiedział, że aby poddać je ostatecznemu testowi, będzie musiał wezwać prawdziwych ekspertów: dzieci!

Wtedy jeszcze laboratorium zajmowało połowę powierzchni biura Fishera. Wiele lat później, w 1961 roku, miało już swoją własną dedykowaną przestrzeń do działania, o charakterze pokoju zabaw, w którym badacze zza lustra weneckiego mogli obserwować każdy ruch dziecka.

Dzisiaj natomiast miejsce to stanowi niezwykłą, innowacyjną przestrzeń o powierzchni prawie 1400 m2, znajdującą się w siedzibie Fisher-Price w Nowym Jorku, gdzie gości ok. 2500 dzieci i 1850 rodziców rocznie w ramach różnych metod badawczych. Ponadto 450 zabawek i projektów wstępnych testowanych jest każdego roku w trzech inspirujących, przyjaznych dzieciom pomieszczeniach, przez maluchy w wieku od 0 do 5 lat.

Starszy Dyrektor ds. Badań nad Zabawą i Rozwojem we Wczesnym Dzieciństwie, Deborah Weber, doktor nauk, która nadzoruje działanie Laboratorium Zabawy ujawnia, co tak naprawdę dzieje się za kulisami – i to jak wielkim spełnieniem marzeń każdego dziecka jest udział w przeprowadzanych tam badaniach!

Co dzieje się wewnątrz Laboratorium Zabawy?

Deborah mówi, że dzieci są oszołomione z zachwytu, kiedy po raz pierwszy wchodzą do Laboratorium Zabawy, składającego się z czterech pomieszczeń – trzech dla dzieci i jednego dla rodziców.

Każde z nich jest zaprojektowane w sposób pozwalający obserwować bawiące się maluchy w najbardziej naturalnych warunkach, jak to tylko możliwe, upewniając się, że znajdują się w środowisku, w którym czują się mile widziane i w którym jest im komfortowo.

Laboratorium badawcze Right-at-Home jest zaprojektowane w taki sposób, aby wyglądało jak otwarty salon z kuchnią i jadalnią, z podłogą pokrytą dywanem, drewnem, linoleum i płytkami do testowania zabawek, takich jak chodziki i hulajnogi.

Laboratorium Pre-Cool, dla przedszkolaków, wygląda jak klasa. Znajdują się tam wygodne i przytulne miejsca z kanapami, przeznaczone do czytania i przyglądania się zabawkom. Jest tam również otwarta przestrzeń idealna do biegania, jeżdżenia i huśtania się. Wszystko jest dostosowane wielkością do dzieci, począwszy od stołów i krzeseł, a skończywszy na toaletach i umywalkach.

Deborah mówi: „Pierwszą rzeczą, jaką robią dzieci, to wspinaczka na ogromny, rzeczywistych rozmiarów domek na drzewie! Z otwartych półek mogą również wybierać i zabierać to, czym chcą się pobawić – książki, zabawki, artykuły plastyczne, lalki, przebrania”.

„Nasze zespoły badawcze obserwują dzieci przez lustra weneckie oraz systemy audio i wideo. W środku laboratoriów, w ścianach, podłogach i stołach zamontowane są kamery obracające się o 360 stopni, a także sprzęt audio, dzięki czemu zespoły ds. rozwoju produktu mogą z każdej strony obserwować sposoby, w jakie bawią się dzieci”.

„Obserwują zabawy, w których dzieci obsługują zabawkę rękami, aby sprawdzić, czy wszystkie działają całkowicie prawidłowo lub czy wszystkie elementy współdziałają odpowiednio z dziećmi”.

Czego poszukują twórcy zabawek?

Każda z zabawek Fisher-Price przechodzi sześciomiesięczny cykl testowania i ulepszania, zanim zostanie w pełni zaakceptowana.

Dzieci można zaprosić do testowania produktów już na etapie początkowych pomysłów – można im pokazać zdjęcia lub prototypy, aby badacze mogli obserwować zainteresowanie i ocenę.

Deborah mówi: „Podczas tego okresu badacze będą się przyglądać wielu różnym aspektom. Od tego, co natychmiastowo przykuwa uwagę dziecka, po typy cech zabawki, które są dla nich intuicyjne – czy wiedzą, jak się nią bawić, bez wcześniejszego pokazywania im, jak to robić. Długość czasu, który dziecko poświęca na zabawę konkretną zabawką oraz poziom jego zaangażowania w zabawę”.

„Czy zabawka sprawia, że dziecko się uśmiecha? Czy zabawka sprawia, że dziecko się porusza? Czy dziecko śpiewa piosenki w rytm muzyki? Czy chce wypróbować wszystkie możliwe opcje zabawy?”

Innym kluczowym czynnikiem, który ma znaczenie dla badaczy jest to, czy dziecko bawi się zabawką w zakładany sposób, czy też według swojego własnego pomysłu.

Dlaczego opinia rodziców jest tak ważna?

Chociaż głównymi testerami są dzieci, Fisher-Price pragnie poznać również punkt widzenia rodziców. Testy robione są w Laboratorium Zabawy lub w domach, i przeprowadzane były w sposób wirtualny w trakcie trwania pandemii.

Rodzicie proszeni są o opinie, m.in. na temat tego, jak dzieci bawią się zabawkami w domu i jakie są ich zainteresowania.

Deborah mówi: „Można następnie wziąć pod uwagę ich punkt widzenia, co pomaga w projektowaniu i ulepszaniu zabawek, które są przede wszystkim znaczące i odpowiednie dla rozwoju dzieci, a także omawiamy z rodzicami i rodzinami to, z jakimi doświadczeniami chcą oni zapoznać swoje dzieci”.

W jaki sposób rozwija się Laboratorium Zabawy?

Tak jak ewoluowały zabawki, tak samo ewoluuje sposób, w jaki Fisher-Price obserwuje bawiące się dzieci. To pierwszy taki rok, w którym marka w pełni połączyła analizę oprogramowania czytającego z mimiki twarzy oraz badania wykorzystujące śledzenie wzroku.

Na podstawie nagrań wideo dzieci, oprogramowanie czytające z mimiki twarzy umożliwia badaczom przeprowadzanie analiz, które określają, jakie emocje odczuwają dzieci w trakcie zaangażowania w zabawę.

W badaniach wykorzystujących śledzenie wzroku stosuje się kamerę nakierowaną na każde z oczu tak, aby sprawdzić, na które elementy zabawki lub przeglądanych treści dziecko kieruje swój wzrok i które są dla niego wizualną zachętą do zabawy i wejścia w interakcję z zabawką.

Deborah mówi: „Fisher-Price współpracuje z twórcami programów telewizyjnych, wykorzystując systemy do śledzenia wzroku tak, aby zaobserwować, jak dzieci oglądają przedstawiane im treści, a następnie się bawią. A więc jak oglądany program inspiruje ich zabawę – lub też jak ich zabawa może zainspirować powstanie nowych treści?”.

„Zakładamy okulary na oczy dzieci i odtwarzamy pewne obrazy po raz pierwszy, a potem staramy się odkryć, w jakim kierunku się skłaniają, co jest dla nich naprawdę magiczne? Za czym podąża ich wzrok? Kiedy tracą zainteresowanie i odwracają spojrzenie? To zaskakujące, na czym się skupiają”.

Jakie korzyści dla rodziców może ze sobą nieść Laboratorium Zabawy?

Intensywny tryb życia dorosłych sprawia, że zwyczajnie nie mają oni czasu na dokładne zbadanie wszystkich aspektów dotyczących zabawki, którą chcą ich dzieci. To stwierdzenie okazało się szczególnie prawdziwe podczas pandemii, kiedy styl życia zmienił się, a wiele maluchów pozostało w tyle za oczekiwanymi zmianami rozwojowymi.

Dlatego uspokajające jest to, że każda zabawka projektowana przez Fisher-Price opiera się na zasadach wczesnego rozwoju i uczenia się, wspierając zaangażowanie w rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny niemowląt, małych dzieci i przedszkolaków.

Niezależnie od tego, czy jest to chodzik dla najmłodszych, którzy zaczynają dopiero stawiać pierwsze kroki, czy tańczący pingwin uczący alfabetu, Fisher-Price może pomóc opiekunom wspierać maluchy, które mogły zostać w tyle podczas pandemii.

Rachel Wachowski, specjalista ds. rozwoju dziecka, mówi: „Rodzice mogą mieć pewność, że produkt Fisher-Price, który kupują, powstał z zaangażowaniem naszego czasu i że upewniliśmy się, że każda zabawka, którą tworzymy i rozwijamy jest łatwa w użyciu, angażująca i będzie się cieszyła zainteresowaniem dziecka przez długi czas”.

Jak globalna pandemia COVID-19 wpłynęła na dzieci i jak zabawki Fisher-Price mogą im pomóc?

Pandemia koronawirusa spowodowała ogromne zaburzenia w codziennym funkcjonowaniu rodzin na całym świecie. Począwszy od rodziców pracujących z domu, przez zamknięcie szkół i przedszkoli, noszenie maseczek i dystans społeczny, każdy ze środków podjętych przeciwko pandemii miał wpływ na opiekunów i dzieci.

To doprowadziło do obaw opiekunów w zakresie tego, jak pandemia mogła wpłynąć na osiąganie przez ich maluchy kolejnych kamieni milowych.

Deborah Weber mówi: „Rygorystyczne badania, które stosuje się przy projektowaniu i opracowywaniu każdej zabawki z osobna, a także fundamentalne podejście do wzorców zabawy odpowiednich dla danego etapu rozwoju, koncentrujące się na całościowym dojrzewaniu dziecka z wykorzystaniem zakresu jego umiejętności dla każdego wieku – umiejętności ECD (Early Childhood Development – wczesnego rozwoju dziecka), oznacza, że rodzice, którzy obawiają się, że pandemia mogła negatywnie wpłynąć na rozwój ich dziecka, mogą naprawdę uspokoić się dzięki udowodnionym korzyściom płynącym z korzystania z zabawek Fisher-Price”.

Metoda małych kroków

06 09 2022

Historia powstania innowacyjnego, dwustronnego pchacza Fisher-Price dzięki wielomiesięcznym testom w Laboratorium Zabawy

Ten moment jest kamieniem milowym w rozwoju dziecka, który każdy rodzic zapamięta na zawsze – szczęśliwa chwila, kiedy dziecko stawia pierwszy, jeszcze nieśmiały krok. Nauka chodzenia otwiera przed dzieckiem wrota do wszelkiego rodzaju poznawania (i psot!), od sprawności motorycznych po odkrywanie umiejętności sensorycznych, ponieważ zmienia ona sposób doświadczania przez malucha otaczającego go świata. Dlatego zachęcanie maluchów do tej drogi do niezależności i wspieranie w niej od momentu podciągania się i opanowywania własnej chwiejności w ich własnym tempie, jest kluczowe.

Mając to na uwadze, Fisher-Price wprowadza Pchacz Małego Kierowcy z technologią Steady Speed™, która spowalnia tempo, zapewniając bezpieczeństwo początkującym spacerowiczów. Pchacz powstał w Laboratorium Zabawy, gdzie został poddany rzetelnym testom przez prawdziwych ekspertów: dzieci. Dzięki tak dokładnym badaniom produkt ten jest innowacyjny a do tego spełnia wszystkie potrzeby dziecka, które dopiero uczy się chodzić, jak również jego Mamy i Taty.

Santiago Acevedo, Starszy Projektant Produktu Pchacza Małego Kierowcy, obserwował jak jego dzieło przekształciło się z pierwotnego projektu w taki, który pojawi się na sklepowych półkach jesienią 2022 roku. Projektant wyjaśnia: "Mój zespół i ja chcieliśmy stworzyć pchacz, który sprosta potrzebom rodziców i będzie bardziej innowacyjny niż wszystkie inne dostępne na rynku tego typu produkty. Przeprowadziliśmy burzę mózgów, narysowaliśmy szkice i dzięki temu mieliśmy sześć naprawdę dobrych pomysłów. Na koniec to nasi mali eksperci w Laboratorium Zabawy zdecydowali, który z nich zostanie wdrożony. Spośród wszystkich zabawek, nad którymi pracowałem w Fisher-Price, tą testowaliśmy najdłużej."

W Laboratorium Zabawy Santiago i jego zespół obserwowali, jak dzieci bawią się poszczególnymi modelami. Prosili rodziców o informacje zwrotne, co okazało się nieocenione dla ostatecznego kształtu tego projektu. Dzięki wynikom badań z Laboratorium Zabawy, Pchacz Małego Kierowcy ewoluował zyskując dwie kluczowe, innowacyjne funkcje. Pierwszą z nich jest jego dwustronność, dzięki czemu nie trzeba odwracać produktu, kiedy maluch dotrze do końca pokoju. Drugą, nowoczesną funkcją, jest ustabilizowana prędkość pchacza, dzięki czemu dzieci mogą poruszać się bezpiecznie, w swoim własnym tempie. To rozwiązanie znacznie ogranicza ilość potencjalnych upadków, na które są narażone, próbując nadążyć za coraz szybciej poruszającymi się kółkami.

Projektant Pchacza dodaje: "Te dwie funkcje sprawiają, że nasz model absolutnie wyróżnia się na tle innych dostępnych na rynku produktów. Wiemy od rodziców jak dużym problemem są chodziki i pchacze, które poruszają się za szybko dla dziecka, które dopiero uczy się chodzić. Dodaliśmy więc opór do kółek tak, aby pchacz nie uciekał spod nóżek dziecka. W innych dostępnych na rynku produktach wszystkie zabawy i aktywności dla dzieci zostały umieszczone z drugiej strony zabawki. Nasz pchacz zaprojektowany został tak, żeby nie miało znaczenia to, po której stronie znajduje się dziecko, a więc może się ono podciągnąć i zacząć chodzić stojąc z każdej strony”.

Dzięki poddaniu testom w Laboratorium Zabawy Pchacz Małego Kierowcy jest pełen pomysłowych funkcji odpowiednich dla najmłodszych dzieci w wieku od sześciu miesięcy aż po trzylatków, co oznacza, że produkt naprawdę rośnie wraz z dzieckiem.

Dla maluchów, które siedzą lub uczą się pełzania, na pchaczu znajduje się ponad 10 aktywności do odkrywania samodzielnie lub z mamą, tatą, czy rodzeństwem. Dostępny jest również kokpit „kierowcy”, który dopełnia kierownica, kolorowe kształty i miejsce do ich posortowania, a także przyciski aktywujące światła i dźwięki – idealne do rozwoju umiejętności z zakresu motoryki dużej. Pchacz wyposażony jest również w technologię Poziomów Nauki, opracowaną przez Fisher-Price, która wprowadza alfabet, liczby, liczenie oraz ponad 100 piosenek, melodii i wypowiedzi, co sprawia, że pchacz jest odpowiedni zarówno dla bardzo małych, jak i nieco starszych dzieci.

Projektant Produktu powiedział: "Jedną z rzeczy, o którą staramy się jako Fisher-Price, jest zabawka o jak najdłuższym terminie przydatności, rosnąca razem z dzieckiem. Na początek więc skupiliśmy się na testowaniu pchacza na dzieciach, które siedzą i nie potrafią jeszcze chodzić. Sposób, w jaki zaprojektowany jest produkt, umożliwia dziecku korzystanie z aktywności na siedząco. Ale musieliśmy przetestować go w Laboratorium Zabawy, aby upewnić się, że pchacz będzie wykonany prawidłowo i będzie w nim wystarczająco dużo miejsca do siedzenia. W celu skłonienia dziecka do rozpoczęcia pełzania, umieściliśmy aktywności w okolicach podstawy tak, aby zachęcić je do przemieszczania się z jednej strony na drugą i odkrywania nowości”.

Santiago i jego zespół przedstawili pierwotne wersje pchacza dzieciom tak, aby mogły je przetestować. Obserwowali, jak mocno dzieci musiały się pochylać w kierunku centralnie umieszczonego uchwytu w trakcie korzystania z niego. Tak więc podjęto decyzję o tym, żeby zamienić jeden uchwyt na dwa, po jednym z każdej strony pchacza, z niewielkim otworem pośrodku. To sprawiło, że uchwyt stał się łatwy do dosięgnięcia niezależnie od tego, po której stronie stoi dziecko. "Odkryliśmy również, że dzieci zabierały elementy z kształtami z podstawy na szczyt pchacza, więc stworzyliśmy sorter kształtów w formie miski, który spełniał tę potrzebę”.

Dzięki nieocenionym badaniom Laboratorium Zabawy Pchacz Małego Kierowcy jest inny niż jakikolwiek pchacz obecny na rynku. Santiago i jego zespół są przekonani, że przekroczy on potrzeby i oczekiwania dzieci, które zaczynają swoją przygodę z nauką chodzenia, jak również rozwieje obawy ich rodziców.

Eksperci Laboratorium Zabawy Fisher-Price wybierają swoje ulubione zabawki

autor: artykuł sponsorowany | 06 09 2022

Laboratorium Zabawy Fisher-Price to wyjątkowe, nowoczesne centrum, w którym opracowuje się zabawki, testowane przez rodziców i prawdziwych ekspertów: dzieci. Prowadzi je oddany zespół ekspertów ds. rozwoju dziecka, z których każdy posiada wyższy stopień naukowy, odpowiedni obszar specjalizacji, a także jest rodzicem, co świadczy o najwyższych kwalifikacjach naszych ekspertów.

Poniżej troje ekspertów omawia swoje pięć ulubionych zabawek, które zostały poddane procesowi badawczemu przez małe dzieci i przedszkolaki w Laboratorium Zabawy.

Edukacyjny Piesek "Raczkuj za mną"

Wybrała Lisa Lohiser, doktor nauk pedagogicznych, Kierownik Badań nad Rozwojem Wczesnego Dzieciństwa

CZYM JEST?

Dzieci mogą ciągnąć za skarpetę przyczepioną do pyszczka tego uroczego szczeniaka, sprawiając, że się porusza, macha ogonem i potrząsa pupą, jednocześnie cofając się, co zachęca dzieci do pełzania za nim. Technologia Poziomy Nauki umożliwia wybór trzech poziomów zaawansowania. Poziom 1. zapoznaje dzieci z kolorami, liczbami i zabawnymi dźwiękami wydawanymi przez Pieska. Poziom 2. zachęca dzieci do liczenia i wyśpiewywania alfabetu w trakcie pełzania za szczeniakiem, natomiast przy poziomie 3 Piesek posługuje się śmiesznymi odgłosami i zabawnymi zwrotami, żeby zachęcić dziecko do poruszania się i naśladowania go.

DLA KOGO?

Jest odpowiedni dla dzieci między 6. a 36. miesiącem życia. Piesek został tak zaprojektowany w Laboratorium Zabawy, żeby zachęcić do działania maluchy, które są o krok od rozpoczęcia raczkowania. Można go umieścić w zasięgu dziecka tak, aby poczuło chęć poruszania się w kierunku zabawki. Kiedy już poczuje się pewnie, będzie próbowało dotrzeć do zabawki, aby ją uruchomić, zacznie przewidywać, jakie będą jej kolejne ruchy i działania. Z kolei zabawka odsunie się, co zachęci dziecko do podążania za nią, aby jej dosięgnąć i cała zabawa rozpocznie się od nowa.

JAK SIĘ BAWIĆ

Piesek jest idealną zabawką, która zachęci dziecko do poruszania się, a opiekunom da okazję do zaangażowania we wspólną zabawą ze swoimi małymi podopiecznymi.

JAKIE NIESIE KORZYŚCI?

Edukacyjny Piesek “Raczkuj za mną” może skłonić twoje dziecko do raczkowania i zachęcić do dalszego poruszania się. Piesek posiada również tryb do zabawy na siedząco, dzięki któremu dzieci mogą na siedząco wciskać przyciski, uruchamiając dźwięki, co pomoże im również rozwinąć umiejętności z zakresu motoryki małej i dużej. Podczas zabawy zaczynają również uczyć się poprzez śpiewanie piosenek i powtarzanie zwrotów.

Edukacyjny Laptop Malucha

Wybrała Lisa Lohiser, doktor nauk pedagogicznych, Kierownik Badań nad Rozwojem Wczesnego Dzieciństwa

CZYM JEST?

Zabawny, kolorowy „laptop” wypełniony cyframi i literami, z obrotowym wałeczkiem aktywującym treść oraz podświetlaną diodą podkładką pod mysz.

DLA KOGO?

Jest odpowiedni dla dzieci między 6. a 36. miesiącem życia. Małe dzieci są naprawdę zainteresowane przedmiotami, które widzą w swoich domach, takimi jak telefony i piloty, i chciałyby mieć swoje własne. Dlatego stworzyliśmy laptopa tylko dla nich. Ma przyciski, które można nacisnąć, aby uzyskać dostęp do treści edukacyjnych, lusterko, wałeczek i suwak. Produkt został wyposażony w technologię Poziomów Nauki, która rośnie wraz z dzieckiem. Każdy z poziomów odkrywa inną zawartość. Poziom 1. wprowadza liczby 1-10 oraz powitania. Poziom 2. zachęca dzieci do odkrywania i szukania obiektów oraz wprowadza liczby 1-10 w języku angielskim. Poziom 3. skłania dzieci do wspólnego śpiewania i angażuje w zabawę w naśladowanie.

JAK SIĘ BAWIĆ

Laptop był testowany przy pomocy wirtualnych spotkań z rodzicami w czasie trwania pandemii Covid-19, kiedy wszyscy komunikowali się wirtualnie i używanie laptopów stało się powszechne w świecie dzieci. Na podstawie ich opinii dokonano pewnych zmian, dołączając według ich sugestii przyciski i obrazki, które chcieli uwzględnić, a także lusterko z nakładanym „filtrem” słuchawek. Oczywiście sprawdziliśmy, czy również dzieci będą potrafiły uruchomić wszystkie funkcjonalności potrzebne do zabawy. Laptop jest idealny do zabawy w odgrywanie ról, sprzyja uczeniu się poprzez doświadczenie, przybliżając dziecku koncepcje i przedmioty, które widzi na co dzień.

JAKIE NIESIE KORZYŚCI?

Zabawka pomaga w rozwijaniu małej motoryki, pobudza zmysły i zachęca do zabawy w odgrywanie ról, wprowadzając dzieci w świat nauki i nowego słownictwa.

Linkimals Interaktywny Pingwin

Wybrała Lauren Celenza, Starszy Specjalista ds. Testowania przez Dzieci

CZYM JEST?

Jest podobnym projektem do innego produktu Fisher-Price, czyli uwielbianego leniwca Linkimal. Zabawny, zdolny do poruszania się czarno-biały pingwin współpracuje z innymi zabawkami z serii Linkimals, dzięki czemu wspomaga środowisko do nauki dla dzieci poprzez muzykę, migające światełka i angażujące w uczenie się treści. Ta urocza postać porusza się z boku na bok i wymachuje rękami w górę i w dół, skłaniając dziecko do poruszania się i tańczenia do rytmu!

DLA KOGO?

Przeznaczony dla dzieci w wieku powyżej 9. miesiąca życia. Przyciski na obu stopach uruchamiają treści edukacyjne, muzykę, gry ruchowe i wypowiedzi. Jest świetnym narzędziem zapoznającym milusińskich z alfabetem, przeciwieństwami, kształtami i liczbami – jest również świetnym partnerem do tańca!

JAK SIĘ BAWIĆ

Każda z postaci Linkimals wirtualnie łączy się z pozostałymi, dzięki czemu tworzy angażujące doświadczenie edukacyjne dla dzieci poprzez muzykę i migające światełka.

JAKIE NIESIE KORZYŚCI?

Interaktywny Pingwin skupia się na rozwoju umiejętności z zakresu motoryki dużej poprzez muzykę i ruch. W czasie czteromiesięcznego okresu badań, które obejmowały testowanie przez dzieci w Laboratorium Zabawy i obserwowanie ich przez okulary śledzące wzrok, udowodniono, że zabawki Linkimals rzeczywiście wspomagają naukę podczas zabawy kilkoma jednocześnie.

Pchacz Małego Kierowcy

Wybrała Lauren Celenza, Starszy Specjalista ds. Testowania przez Dzieci

CZYM JEST?

Innowacyjny, dwustronny pchacz dla dzieci z kontrolowaną prędkością został poddany intensywnym testom w Laboratorium Zabawy Fisher-Price. Ten solidny pchacz zawiera u swojej podstawy przyciski uruchamiające różnorakie aktywności oraz ma uchwyty znajdujące się po obu stronach, co pozwala dzieciom na łatwe podciąganie się, gdy są już gotowe do chodzenia. Dwie różne strony zachęcają dzieci i umożliwiają im uzyskanie dostępu do pchacza z każdej ze stron i wyruszenie w drogę!

DLA KOGO?

Przeznaczone dla dzieci powyżej 6. miesiąca życia. Elementy, które się kręcą i sorter kształtów u podstawy są idealne dla dzieci, które siedzą i dopiero uczą się odkrywania świata. Następnie, kiedy są już gotowe, mogą podciągnąć się do pozycji klęczącej, i kolejno użyć uchwytów znajdujących się na dwóch poziomach wysokości, złapać za nie i wspiąć się do pozycji stojącej. Dzieci, które potrafią już chodzić, mogą skorzystać z sortera kształtów znajdującego się na samej górze pchacza i zaangażować się w odkrywanie i sortowanie kształtów na trzy sposoby.

JAK SIĘ BAWIĆ

Ten chodzik będzie rósł wraz z dzieckiem. Dzięki odgłosom samochodu i kierownicy u podstawy, pchacz jest zabawką doskonałą do odgrywania ról dla dzieci, które dopiero uczą się chodzić. Starsze dzieci mogą udawać, że wyruszają na wielką przygodę, wygrywając przy tym własną muzykę.

JAKIE NIESIE KORZYŚCI?

Ustabilizowana prędkość może pomóc dziecku w nauce chodzenia we własnym tempie, pozwalając przy tym rodzicom na poczucie bezpieczeństwa i pewność, że dziecko nie ucieknie im jeszcze z zawrotną prędkością. Zabawka wyposażona jest również w technologię Poziomy Nauki z trzema poziomami zaawansowania, ponad 50 dźwiękami, melodiami i zwrotami, wprowadzającymi alfabet, przeciwieństwa i liczenie. Podczas zabawy dzieci mają także okazję uruchomić swoją wyobraźnię, pobudzaną przez możliwość wykorzystania znanych im, realistycznych odgłosów samochodu, które uwielbiają.

Myszka do medytacji

Wybrała Deborah Weber, doktor nauk, Starszy Dyrektor ds. Badań nad Zabawą i Rozwojem we Wczesnym Dzieciństwie

CZYM JEST?

Myszka do medytacji jest pierwszą postacią wśród zabawek Fisher-Price, która łączy przytulanki z medytacją, aby dać maluchom narzędzie do samodzielnego uspokajania się, zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem przed pójściem spać. Łączy ze sobą dwa aspekty medytacji, którymi są ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, przeprowadzając małe dzieci przez podstawowe etapy za pomocą niezwykle przyjemnego dźwięku dziecięcego głosu. Ta zabawka, skupiająca się na uważności została zbadana w Laboratorium Zabawy, m.in. pod kątem sprawdzenia stosowności treści, które trwają 20 min. i zawierają wypowiedzi, takie jak: „Gdy pora szykować się do snu, połóż się wygodnie, odpręż się już”. Odtwarza również biały szum, który pomaga dzieciom w próbach ułożenia się do snu, ma także pulsującą lampkę na brzuszku, która pomaga w synchronizacji oddechu.

DLA KOGO?

Przeznaczona dla dzieci powyżej 2. roku życia. W okolicach 2. roku życia dzieci zaczynają rozumieć i zdawać sobie sprawę z tego, że mają swój własny głos i słowa, których mogą używać. Jest to również wiek, w którym zaczynają odkrywać mechanizmy samouspokajania się i samoregulacji – nie tylko do celów samodzielnego kładzenia się spać, ale także aby móc odzwierciedlać i kontrolować własne emocje. Myszka do medytacji daje im narzędzie do nauki tego, jak odpocząć i uspokoić się.

JAK SIĘ BAWIĆ

Na początku myśleliśmy, że Myszka do medytacji będzie pomocna w wieczornej rutynie, która jest czasem przejścia przed położeniem się spać. Jednak po jej testowaniu w Laboratorium Zabawy i w domach rodzinnych, rodzice powiedzieli nam, że używali jej również w ciągu dni, kiedy dziecko potrzebowało wyciszenia. Dodaliśmy więc również tryb dzienny, skupiający się na uważności, uspokajaniu oraz uświadamianiu sobie emocji. Medytacje dzienne są również zabawą i umożliwiają dzieciom wyciąganie rąk do zabawki i bawienie się nią. Może ona być również używana poza domem, np. w samochodzie lub w jakimkolwiek miejscu, w którym dziecko chce mieć przy sobie swojego pluszowego przyjaciela, dającego mu poczucie bezpieczeństwa.

JAKIE NIESIE KORZYŚCI?

Po obserwacji interakcji dzieci i rodziców z Myszką do medytacji w Laboratorium Zabawy uważam, że ta zabawka stanie się jednym z narzędzi, które pomogą dzieciom również w innych sytuacjach, kiedy już dorosną. Osiągnięcie takich umiejętności samoregulacji, które uspakajają ciało i umysł jest naprawdę przydatne i potrzebne z punktu widzenia rozwoju społecznego. Pomagają one dzieciom w relacjach z innymi, także w klasie lub otoczeniu przedszkolnym. Użycie tych narzędzi tak, aby finalnie nauczyć się samouspokajania jest naprawdę istotne w zakresie interakcji w środowisku, w którym znajdują się inne dzieci i dorośli. Jest nadzieja na to, że na dłuższą metę będą one w stanie korzystać z tych umiejętności, kiedy Myszki z nimi nie będzie.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.