Nauka relaksowania twojego maluszka

autor: Katarzyna Rapczyńska-Lubieńska | 29 04 2022

Zapraszamy na nową edycję warsztatów Fisher-Price z udziałem ekspertów Instytutu Matki i Dziecka! Świeżo upieczeni rodzice często zastanawiają się nad wieloma zagadnieniami, które dotyczą opieki nad maluszkiem. Co zrobić, by wieczorny rytuał wyciszania przestał być udręką? Jak sprawić, by pociecha spokojnie przespała całą noc, a w dzień była pełna radości?

Gośćmi spotkania są eksperci: neurolog z Instytutu Matki i Dziecka dr Elżbieta Lipińska oraz psycholog dziecięcy dr Aleksandra Piotrowska, a także mama 3-latki, które służą wiedzą i doświadczeniem. Psycholog dziecięcą dr Aleksandrę Piotrowską zobaczymy także w kolejnych warsztatach. Spotkania poprowadzi Magdalena Bober.

Obejrzyj zapowiedź:

Skąd się bierze nadmierny stres i pobudzenie u malucha?

W programie eksperci rozmawiają o najczęstszych przyczynach nadmiernego pobudzenia u maluchów. Opowiedzą o tym, jak rozpoznawać pierwsze oznaki stresu u malucha oraz jak sobie z nimi radzić.

Pokażą także techniki relaksacyjne rekomendowane dla kilkuletnich pociech. Mama 3 letniej Emilki- Iwona Dąbrowska - opowie o swoich doświadczeniach i perspektywie rodzica na temat uspokajania malucha.

Techniki relaksowania maluszka

Wyobraź sobie, ile przygód przeżywają dzieci w ciągu dnia. Odkrywając świat, bawią się, uczą, jedzą, a po całym dniu aktywności zasypiają. Brzmi lekko, ale w rzeczywistość pokazuje, że po tylu przeżyciach w ciągu dnia wiele pociech może reagować emocjonalnie na różne sytuacje. Dziecku trudno jest zrozumieć, dlaczego mama lub tata czegoś zabrania, a rodzeństwo nie chce dzielić się daną zabawką. W grę wchodzi też indywidualny temperament dziecka – jedno będzie spokojne z natury, drugie na pewne rzeczy może reagować bardziej emocjonalnie. Żeby pomóc maluszkowi zapanować nad własnymi odczuciami, warto korzystać z różnych metod relaksacji dla maluchów, takich jak:

- świadome oddychanie,
- trening uważności,
- wyciszanie przed snem,
- zabawki do medytacji, jak Myszka do Medytacji, Wyderka Oddychający Uspokajacz od Fisher-Price®.

Więcej dowiesz się oglądając wirtualny warsztat „Nauka relaksowania twojego maluszka” organizowany we współpracy z marką Fisher-Price®.

Lider na rynku zabawek

Marka Fisher-Price® już od 90 lat towarzyszy rodzicom i ich dzieciom, które mogą czerpać radość z zabawy, a przy okazji rozwijać ważne umiejętności. Zabawki projektowane są przez doświadczonych ekspertów, którzy dbają o najwyższą jakość i bezpieczeństwo. Aby mieć pewność, że dana zabawka będzie pomagała najmłodszym odkrywać świat, a także wyobraźnię i kreatywność, Fisher-Price konsultuje pomysły z ekspertami, czyli… dziećmi, które wraz z rodzicami przychodzą testować zabawki do Laboratorium Zabawy Fisher-Price®.

W ofercie Fisher-Price znajduje się kolekcja zabawek, które pomagają pocieszyć i uspokoić Twoje dziecko.

Myszka do medytacji od Fisher-Price® wprowadza dziecko (2-5 lat) w świat relaksacji poprzez specjalne wypowiedzi oraz ćwiczenia z oddychania, aby pomóc mu odprężyć się w ciągu dnia i przed snem.

Wydrę Usypiankę-Przytulankę można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb i wybrać uspokajającą kombinację, która najlepiej ukoi Twoje dziecko. Rodzic może wybierać muzykę lub kojące dźwięki (w tym biały szum, dźwięki „z brzuszka mamy”, odgłosy spania i bicia serca), dostosować głośność oraz włączyć lub wyłączyć łagodne światło i ruch „oddychania”.

Więcej o uspokajaczach na stronie Fisher-Price TUTAJ.

Gdzie można obejrzeć odcinek?

Pierwszy warsztat "Nauka relaksowania twojego maluszka" będzie można obejrzeć już 04.05 o godz. 12.30 na stronie WP.PL. Odcinek będzie także dostępny na stronie fisher-price.wp.pl/video.

Warto wiedzieć…

Każdy warsztat składa się z dwóch części trwających ok. 20 minut. Zachęcamy do obejrzenia obu. Po warsztacie zostanie wyemitowane wideo z odpowiedziami, podczas którego dr Aleksandra Piotrowska odpowie na najczęściej zadawane pytania związane z zagadnieniami dotyczącymi stresu i rozwoju dziecka.

Co miesiąc nowy warsztat!

Cykl warsztatów obejmuje w sumie aż dziewięć spotkań poświęconych tematyce rodzicielstwa. Nagrania z warsztatów będą emitowane co miesiąc. Zawsze będzie można obejrzeć je w dogodnym miejscu i czasie, a w razie potrzeby wrócić do wybranego tematu ponieważ będą dostępne także na stronie fisher-price.wp.pl Zapraszamy!

Pomagamy maluchom osiągać kamienie milowe w rozwoju

27 04 2022

Pierwszy śmiech, pierwsze przewrócenie się na bok, pierwsze kroki... twój maluch osiągnie te przynoszące radość kamienie milowe w pierwszych latach swojego życia.

Dla Fisher-Price umiejętności rozwojowe są niezwykle ważne i znajdują się w centrum największego zainteresowania każdego badania przeprowadzanego w Laboratorium Zabawy, gdzie zabawki są poddawane próbom przez prawdziwych ekspertów: dzieci!

Niezależnie od tego, czy jest to pałąk z zabawkami nad głową noworodka, zabawka zachęcająca do czołgania się dla sześciomiesięcznego dziecka, chodzik do stawiania pierwszych kroków w wieku 12. miesięcy, czy postacie, które pobudzają wyobraźnię w zabawie małych dzieci.

Każda zabawka projektowana przez zespoły ds. Rozwoju i Nauczania Wczesnego Dzieciństwa Fisher-Price (ECDL - Fisher-Price’s Early Childhood Development & Learning) odzwierciedla zaangażowanie marki w rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny niemowląt, małych dzieci i przedszkolaków.

Zespół ds. rozwoju wyposażony jest w ramowy zakres umiejętności dziecka dla każdego wieku, do tworzenia produktów, które są zabawne, angażujące, a także wspierają naukę dzieci.

To z kolei sprawia, że zabawa jest czymś więcej niż tylko zabawą – a zabawki to znacznie więcej niż zabawki.

Deborah Weber, doktor nauk, Starszy Dyrektor ds. Badań nad Zabawą i Rozwojem we Wczesnym Dzieciństwie firmy Fisher-Price powiedziała: „Powodem, dla którego stworzyliśmy ramowy zakres umiejętności dziecka dla każdego wieku, było zapewnienie zespołom programistów podzbioru umiejętności, które dzieci nabywają w różnym wieku i na różnych etapach, w odniesieniu do projektowanych zabawek i wieku, dla którego tworzą”.

„Chcemy móc zaprezentować wszechstronną ofertę zabawek dla rodzin tak, aby wspierać rozwój dzieci w każdym obszarze – społecznym, fizycznym i poznawczym. Pewność, że mamy do wyboru odpowiednie zabawki, może naprawdę pomóc wesprzeć dziecko całościowo, w każdym obszarze”.

„Informujemy również projektantów, jakie cechy zabawek lub wzorce zabaw pomagają wspierać i rozwijać te umiejętności, tak aby mogli włączyć je do swoich produktów”.

„Na przykład zabawka odpowiednia dla sześciomiesięcznego dziecka, która będzie rosła wraz z nim do 36. miesiąca życia – ramowy zakres umiejętności dziecka dla każdego wieku pokazuje nam sprawności konieczne do nabycia przez dzieci, aby mogły bawić się daną zabawką; są więc takie rodzaje funkcji, które należy zintegrować z zabawką w celu wspierania osiągania konkretnych zdolności”.

„Chodzi o zapewnienie podstaw dla całego rozwoju dziecka, a także o zagwarantowanie dzieciom możliwości zaangażowania się i zabawy, zdobywania wspaniałych doświadczeń i pokochania tego procesu, używając zabawek jako narzędzi do nauki, ponieważ, jak wiemy, dzieci uczą się poprzez zabawę”.

„Jedną z rzeczy, która naprawdę pomaga rodzicom lub obdarowującym dzieci prezentami, jest umożliwienie im właściwej oceny etapu rozwoju, na którym jest dziecko i dopasowanie odpowiedniej zabawki do tego etapu i do wieku dziecka”.

„Proponujemy także różne sposoby na zabawę z dziećmi. Oferujemy doświadczenie oparte na zabawie, zapewniające przy tym tę magiczną chwilę, w której dzieci faktycznie osiągają kolejny kamień milowy w swoim rozwoju”.

„Jak pierwszy uśmiech lub pierwszy raz, kiedy klaszcze w dłonie”.

„I nie chodzi tu tylko o przewracanie się na boki, siadanie, czy chodzenie – kamienie milowe to również te momenty, w których dziecko klaszcze w dłonie, gra w „a kuku”, wypowiada pierwsze słowa i komunikuje się werbalnie”.

„Kiedy rodzice lub opiekunowie są świadkami osiągnięcia tych kamieni milowych, na ich twarzach pojawia się uśmiech. Nam chodzi o świętowanie dzieciństwa i kamieni milowych, dlatego, że za każdym razem, gdy dziecko osiąga jedno lub pokazuje, co potrafi, wszyscy się uśmiechają”.

Kamienie milowe w rozwoju dzieci i zabawki przeznaczone dla danego wieku

0-3 miesięcy:

- W czasie tego okresu twoje małe szczęście zaczyna odpowiadać na okazywane emocje, uśmiechać się i utrzymywać kontakt wzrokowy.
- Maluchy będą również w stanie utrzymywać główkę, prostować nogi chwytać przedmioty na krótką chwilę.
- W zakresie zdolności kognitywnych, dzieci będą potrafiły spoglądać na przedmioty, słuchać dźwięków i rozpoznawać zapachy.

Jak się bawić:

Dawaj swojemu maluchowi przedmioty do obserwowania w odległości około 20-25 centymetrów od jego oczu. Wybieraj zabawki o różnych teksturach i kształtach, i kładź je w zasięgu dziecka tak, aby mogło o nie uderzać rękami i stopami.

3-6 miesięcy:

- Możesz spodziewać się tego, że dziecko zacznie chichotać w czasie zabawy, a nawet naśladować twoją mimikę.
- Maluchy będą już potrafiły obracać główkę we wszystkie strony i zaczną się przewracać na boki.
- Będą również naśladować dźwięki i działania, polubią dotyk rozmaitych tekstur i będzie je ciekawiło przyglądanie się różnym przedmiotom.

Jak się bawić:

Baw się w „a kuku” lub z użyciem przedmiotów z efektami dźwiękowymi lub świetlnymi. Wybieraj materiały o różnych teksturach, szukaj zabawek w kontrastowych i jasnych kolorach.

6-9 miesięcy:

- W tym okresie twój maluch zaczyna rozpoznawać członków rodziny i może przesyłać całusy osobom, które kojarzy jako znajome.
- Obserwuj, jak zaczyna klaskać w dłonie i siadać bez pomocy.
- Dziecko polubi powtarzanie i możliwość podążania za pojedynczymi gestami, takimi jak uśmiech lub machanie.

Jak się bawić:

Wypróbuj obiekty, które się poruszają, takie jak piłki lub zabawki na kółkach. Małe dzieci kochają również obrazki przedmiotów lub ludzi w formie książki lub kolorowych wzorów. Uwielbiają odkrywanie na własną rękę, wciskanie przycisków, ciągnięcie za elementy, dotyk różnych tekstur.

9-12 miesięcy:

- Rozpocznij zabawę w chowanego oraz w „a kuku”, twojemu maluchowi to się spodoba.
- W tym okresie dzieci zaczynają pełzać, poruszać się wzdłuż mebli i obracać strony w książkach.
- Są w stanie wskazywać nazywane przedmioty i rozumieć proste polecenia.

Jak się bawić:

Wybieraj zabawki z dużą liczbą możliwych aktywności i elementów do przyglądania się, a także takie, które zachęcą malucha do siadania i rozpoczęcia chodzenia. Zabawki, które skłaniają do pełzania, takie jak piłki, przedmioty, które się poruszają lub pojazdy są również idealne na tym etapie rozwoju. Takie będą również zabawki zachęcające do zabawy w odgrywanie ról, gry w chowanego oraz gry w podaj i zabierz.

Od 12 miesięcy:

- Na drodze do bycia starszakiem maluchy będą w stanie okazywać uczucia za pomocą przytulania, uśmiechów i głaskania – szczególnie w stosunku do rodziców.
- Będziesz musiał trzymać aparat pod ręką, ponieważ mniej więcej w tym wieku twoje dziecko postawi swoje pierwsze kroki.
- Ruszają naprzód! Dzieci w tym wieku uwielbiają odkrywać środowisko, w którym przebywają i są już w stanie wypowiadać słowa: „mama” i „tata”.

Jak się bawić:

Wypróbuj zabawki na kółkach, które można popychać i ciągnąć, z zabawnymi dźwiękami i funkcjami, jeździki z miejscem do przechowywania lub tunele do czołgania się. Świetnie sprawdzą się również miękkie i lekkie piłeczki z wesołymi efektami wizualnymi, zabawki z drzwiami, pokrywkami, przełącznikami, cyferblatami i pokrętłami, które będą łatwe w obsłudze także dla najmłodszych.

Od 18 miesięcy:

- Na tym etapie twój maluch będzie już potrafił wyrazić pełen wachlarz emocji, od radości przez frustrację aż po zazdrość.
- Dzieci potrafią układać klocki w stosy i są w ciągłym ruchu, chodząc i biegając.
- Są również zdolne do siedzenie podczas słuchania historii, a ich zasób słów obejmuje około 50-200 słów.

Jak się bawić:

Maluchy będą uwielbiały uderzanie w instrumenty do rytmu, słuchanie dziecięcych wierszyków i odtwarzanie odgłosów zwierząt. Będą je również cieszyć solidne książeczki dotykowe i obrazkowe. Wybierz także klocki, pierścienie do układania w stosy oraz pudełka do sortowania kształtów i zabawki wymagające rozwiązywania problemów, a także łamigłówki.

2 lata:

- Twoje dziecko zacznie wykazywać oznaki niezależności, polubi także zabawy, które wymagają interakcji.
- Maluchy będą w stanie jeździć na trójkołowym rowerku, łapać piłkę, układać klocki i zaczną rysowanie.
- Obserwuj, jak układają proste puzzle, rozpoznają kształty i kolory, a także potrafią sortować kształty i rozumieć pojęcie rozmiarów.

Jak się bawić:

Maluchy uwielbiają zabawki, które można ciągnąć i popychać – takie jak wózek dla lalek, wóz lub kosiarka do trawy. Powodzeniem będą się również cieszyć mówiące lalki uruchamiane poprzez pociągnięcie sznurka lub miękkie zwierzęta, sprzedawane jako zestawy mama i dziecko. Wykorzystaj kostiumy, rekwizyty i materiały do przebierania się, aby uatrakcyjnić zabawę, także przy odgrywaniu ról.

3 lata:

- Twój przedszkolak będzie już potrafił dzielić się i bawić w grupie, ubierać się i przestrzegać zasad.
- Rozwinie zdolności do wycinania i przyklejania, rysowania ludzi, a nawet skakania na jednej nodze.
- Wyszukuj rzeczy, które można łatwo policzyć, pokazuj, co oznaczają pojęcia „to samo” i „inne”, wymyślajcie razem historyjki.

Jak się bawić:

Spodobają się im realistyczne lalki z akcesoriami, włosami i ruchomymi elementami. Wybierz stacjonarny sprzęt do zabawy na świeżym powietrzu, kredki i farby ze sztalugami oraz instrumenty wymagające dmuchania, takie jak harmonijka ustna czy gwizdek. Odtwarzaj muzykę, aby zachęcić dziecko do śpiewania i korzystaj z możliwości interaktywnego czytania, aby wspomóc budowanie słownictwa, baw się w dopasowywanie kolorów, obrazków lub liczb.

4 lata:

- Twój maluch będzie potrafił wykonywać skoki i podskakiwać w trakcie biegu, używać nożyczek i samodzielnie korzystać z toalety.
- Będzie lubił zabawy wymagające użycia wyobraźni, możliwość zamiany ról, przestrzegania prostych zasad, a także będzie uwielbiał szeptać i mieć sekrety.
- Przysłuchaj się, jak potrafi liczyć powyżej 30, zaczyna rozumieć pojęcie wielkości i czasu.

Jak się bawić:

Na tym etapie twój maluch będzie potrafił nawlec małe koraliki, aby wykonać takie rzeczy jak naszyjnik, rysować ludzi i bawić się figurkami, a w zabawie może się odnieść do przeszłych doświadczeń i postaci. Poszukuj kostiumów, które można wykorzystać podczas odgrywania ról i obserwuj, jak dziecko interesuje się zabawkami przypominającymi małe zwierzątka, którymi może się opiekować.

5 lat:

- Twoje dziecko będzie chciało nawiązywać znajomości i imponować przyjaciołom, będzie potrafiło samodzielnie wykonywać codzienne czynności i współpracować w trakcie zabawy.
- Wszystkie umiejętności z zakresu motoryki dużej są już dobrze rozwinięte, dziecko jest zdolne do rytmicznego poruszania się w takt muzyki i pomyślnego używania materiałów piśmienniczych.
- Maluchy będą już miały dobre wyczucie czasu, będą w stanie dopasować cyfry do liczby przedmiotów, a także będą znały swoje pełne imię i nazwisko, wiek i adres.

Jak się bawić:

W okolicach piątego roku życia maluch będzie uwielbiał korzystać z hulajnogi oraz małego rowerku z dodatkowymi kółkami, a także skakać na skakance. Powodzeniem cieszyć się będą również gry wykorzystujące koordynację oko-ręka, takie jak rzut pierścieniem lub kręgle. Dzieci będą wyjątkowo zainteresowane grą teatralną, czytaniem z odgrywaniem ról, będą także zaintrygowane magnesami, zestawami do balansowania, kolorowym piaskiem, a także narzędziami do dokonywania pomiarów, takimi jak linijki lub wagi.

Za kulisami Laboratorium Zabawy Fisher-Price

25 04 2022

Co dzieje się w Laboratorium Zabawy nie zostaje w Laboratorium Zabawy! Za kulisami, w niezwykłej przestrzeni badawczej Laboratorium Zabawy – czyli ogromny domek na drzewie i okulary śledzące wzrok.

Kiedy w 1930 roku Herman Fisher rozpoczął tworzenie zabawek, wiedział, że aby poddać je ostatecznemu testowi, będzie musiał wezwać prawdziwych ekspertów: dzieci!

Wtedy jeszcze laboratorium zajmowało połowę powierzchni biura Fishera. Wiele lat później, w 1961 roku, miało już swoją własną dedykowaną przestrzeń do działania, o charakterze pokoju zabaw, w którym badacze zza lustra weneckiego mogli obserwować każdy ruch dziecka.

Dzisiaj natomiast miejsce to stanowi niezwykłą, innowacyjną przestrzeń o powierzchni prawie 1400 m2, znajdującą się w siedzibie Fisher-Price w Nowym Jorku, gdzie gości ok. 2500 dzieci i 1850 rodziców rocznie w ramach różnych metod badawczych. Ponadto 450 zabawek i projektów wstępnych testowanych jest każdego roku w trzech inspirujących, przyjaznych dzieciom pomieszczeniach, przez maluchy w wieku od 0 do 5 lat.

Starszy Dyrektor ds. Badań nad Zabawą i Rozwojem we Wczesnym Dzieciństwie, Deborah Weber, doktor nauk, która nadzoruje działanie Laboratorium Zabawy ujawnia, co tak naprawdę dzieje się za kulisami – i to jak wielkim spełnieniem marzeń każdego dziecka jest udział w przeprowadzanych tam badaniach!

Co dzieje się wewnątrz Laboratorium Zabawy?

Deborah mówi, że dzieci są oszołomione z zachwytu, kiedy po raz pierwszy wchodzą do Laboratorium Zabawy, składającego się z czterech pomieszczeń – trzech dla dzieci i jednego dla rodziców.

Każde z nich jest zaprojektowane w sposób pozwalający obserwować bawiące się maluchy w najbardziej naturalnych warunkach, jak to tylko możliwe, upewniając się, że znajdują się w środowisku, w którym czują się mile widziane i w którym jest im komfortowo.

Laboratorium badawcze Right-at-Home jest zaprojektowane w taki sposób, aby wyglądało jak otwarty salon z kuchnią i jadalnią, z podłogą pokrytą dywanem, drewnem, linoleum i płytkami do testowania zabawek, takich jak chodziki i hulajnogi.

Laboratorium Pre-Cool, dla przedszkolaków, wygląda jak klasa. Znajdują się tam wygodne i przytulne miejsca z kanapami, przeznaczone do czytania i przyglądania się zabawkom. Jest tam również otwarta przestrzeń idealna do biegania, jeżdżenia i huśtania się. Wszystko jest dostosowane wielkością do dzieci, począwszy od stołów i krzeseł, a skończywszy na toaletach i umywalkach.

Deborah mówi: „Pierwszą rzeczą, jaką robią dzieci, to wspinaczka na ogromny, rzeczywistych rozmiarów domek na drzewie! Z otwartych półek mogą również wybierać i zabierać to, czym chcą się pobawić – książki, zabawki, artykuły plastyczne, lalki, przebrania”.

„Nasze zespoły badawcze obserwują dzieci przez lustra weneckie oraz systemy audio i wideo. W środku laboratoriów, w ścianach, podłogach i stołach zamontowane są kamery obracające się o 360 stopni, a także sprzęt audio, dzięki czemu zespoły ds. rozwoju produktu mogą z każdej strony obserwować sposoby, w jakie bawią się dzieci”.

„Obserwują zabawy, w których dzieci obsługują zabawkę rękami, aby sprawdzić, czy wszystkie działają całkowicie prawidłowo lub czy wszystkie elementy współdziałają odpowiednio z dziećmi”.

Czego poszukują twórcy zabawek?

Każda z zabawek Fisher-Price przechodzi sześciomiesięczny cykl testowania i ulepszania, zanim zostanie w pełni zaakceptowana.

Dzieci można zaprosić do testowania produktów już na etapie początkowych pomysłów – można im pokazać zdjęcia lub prototypy, aby badacze mogli obserwować zainteresowanie i ocenę.

Deborah mówi: „Podczas tego okresu badacze będą się przyglądać wielu różnym aspektom. Od tego, co natychmiastowo przykuwa uwagę dziecka, po typy cech zabawki, które są dla nich intuicyjne – czy wiedzą, jak się nią bawić, bez wcześniejszego pokazywania im, jak to robić. Długość czasu, który dziecko poświęca na zabawę konkretną zabawką oraz poziom jego zaangażowania w zabawę”.

„Czy zabawka sprawia, że dziecko się uśmiecha? Czy zabawka sprawia, że dziecko się porusza? Czy dziecko śpiewa piosenki w rytm muzyki? Czy chce wypróbować wszystkie możliwe opcje zabawy?”

Innym kluczowym czynnikiem, który ma znaczenie dla badaczy jest to, czy dziecko bawi się zabawką w zakładany sposób, czy też według swojego własnego pomysłu.

Dlaczego opinia rodziców jest tak ważna?

Chociaż głównymi testerami są dzieci, Fisher-Price pragnie poznać również punkt widzenia rodziców. Testy robione są w Laboratorium Zabawy lub w domach, i przeprowadzane były w sposób wirtualny w trakcie trwania pandemii.

Rodzicie proszeni są o opinie, m.in. na temat tego, jak dzieci bawią się zabawkami w domu i jakie są ich zainteresowania.

Deborah mówi: „Można następnie wziąć pod uwagę ich punkt widzenia, co pomaga w projektowaniu i ulepszaniu zabawek, które są przede wszystkim znaczące i odpowiednie dla rozwoju dzieci, a także omawiamy z rodzicami i rodzinami to, z jakimi doświadczeniami chcą oni zapoznać swoje dzieci”.

W jaki sposób rozwija się Laboratorium Zabawy?

Tak jak ewoluowały zabawki, tak samo ewoluuje sposób, w jaki Fisher-Price obserwuje bawiące się dzieci. To pierwszy taki rok, w którym marka w pełni połączyła analizę oprogramowania czytającego z mimiki twarzy oraz badania wykorzystujące śledzenie wzroku.

Na podstawie nagrań wideo dzieci, oprogramowanie czytające z mimiki twarzy umożliwia badaczom przeprowadzanie analiz, które określają, jakie emocje odczuwają dzieci w trakcie zaangażowania w zabawę.

W badaniach wykorzystujących śledzenie wzroku stosuje się kamerę nakierowaną na każde z oczu tak, aby sprawdzić, na które elementy zabawki lub przeglądanych treści dziecko kieruje swój wzrok i które są dla niego wizualną zachętą do zabawy i wejścia w interakcję z zabawką.

Deborah mówi: „Fisher-Price współpracuje z twórcami programów telewizyjnych, wykorzystując systemy do śledzenia wzroku tak, aby zaobserwować, jak dzieci oglądają przedstawiane im treści, a następnie się bawią. A więc jak oglądany program inspiruje ich zabawę – lub też jak ich zabawa może zainspirować powstanie nowych treści?”.

„Zakładamy okulary na oczy dzieci i odtwarzamy pewne obrazy po raz pierwszy, a potem staramy się odkryć, w jakim kierunku się skłaniają, co jest dla nich naprawdę magiczne? Za czym podąża ich wzrok? Kiedy tracą zainteresowanie i odwracają spojrzenie? To zaskakujące, na czym się skupiają”.

Jakie korzyści dla rodziców może ze sobą nieść Laboratorium Zabawy?

Intensywny tryb życia dorosłych sprawia, że zwyczajnie nie mają oni czasu na dokładne zbadanie wszystkich aspektów dotyczących zabawki, którą chcą ich dzieci. To stwierdzenie okazało się szczególnie prawdziwe podczas pandemii, kiedy styl życia zmienił się, a wiele maluchów pozostało w tyle za oczekiwanymi zmianami rozwojowymi.

Dlatego uspokajające jest to, że każda zabawka projektowana przez Fisher-Price opiera się na zasadach wczesnego rozwoju i uczenia się, wspierając zaangażowanie w rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny niemowląt, małych dzieci i przedszkolaków.

Niezależnie od tego, czy jest to chodzik dla najmłodszych, którzy zaczynają dopiero stawiać pierwsze kroki, czy tańczący pingwin uczący alfabetu, Fisher-Price może pomóc opiekunom wspierać maluchy, które mogły zostać w tyle podczas pandemii.

Rachel Wachowski, specjalista ds. rozwoju dziecka, mówi: „Rodzice mogą mieć pewność, że produkt Fisher-Price, który kupują, powstał z zaangażowaniem naszego czasu i że upewniliśmy się, że każda zabawka, którą tworzymy i rozwijamy jest łatwa w użyciu, angażująca i będzie się cieszyła zainteresowaniem dziecka przez długi czas”.

Jak globalna pandemia COVID-19 wpłynęła na dzieci i jak zabawki Fisher-Price mogą im pomóc?

Pandemia koronawirusa spowodowała ogromne zaburzenia w codziennym funkcjonowaniu rodzin na całym świecie. Począwszy od rodziców pracujących z domu, przez zamknięcie szkół i przedszkoli, noszenie maseczek i dystans społeczny, każdy ze środków podjętych przeciwko pandemii miał wpływ na opiekunów i dzieci.

To doprowadziło do obaw opiekunów w zakresie tego, jak pandemia mogła wpłynąć na osiąganie przez ich maluchy kolejnych kamieni milowych.

Deborah Weber mówi: „Rygorystyczne badania, które stosuje się przy projektowaniu i opracowywaniu każdej zabawki z osobna, a także fundamentalne podejście do wzorców zabawy odpowiednich dla danego etapu rozwoju, koncentrujące się na całościowym dojrzewaniu dziecka z wykorzystaniem zakresu jego umiejętności dla każdego wieku – umiejętności ECD (Early Childhood Development – wczesnego rozwoju dziecka), oznacza, że rodzice, którzy obawiają się, że pandemia mogła negatywnie wpłynąć na rozwój ich dziecka, mogą naprawdę uspokoić się dzięki udowodnionym korzyściom płynącym z korzystania z zabawek Fisher-Price”.

uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.